måndag 26 september 2011

Det var det mest meningslösa möte jag varit på. MÅSTE till Norge.
Vill verkligen gå till jobbcenter igen. Det var typ.. utlänningar och lite.. speciella folk
i samma lokal som mig. Kände mig inte så hemma. säger inte att jag är bättre än någon
annan, men jag vet att jag kan bättre än hamna där jag är nu. Och fick inte ens ngn info.
var där i 25 min typ. skrev på nga lappar, och fick deras nummer. Trodde inte man skrev
in sig i ngt när man gick dit, utan bara lyssnade om det var ngt för en lixom. men jag
vet ju fortfarande inte vad det är dom gör. lät bara som att man får coaching,
fast i GRUPP! jag tänker INTE sitta och prata i grupp med dom.
absolut inte. Tänker inte lära mig kurdiska eller ngt annat språk. Visst, fin möjlighet
är detta säkert, men inte för mig. och på min handledare lät det som att man blev
placerad på praktik och fick 12k. Så verkar det inte vara. och ska jag behöva gå till
jobbcentret en gång i veckan och prata med 5 andra n00bs, as myself, innan jag
får pengar, så kan det kvitta. Jag vill INTE detta!

Ska väl göra nudlar nu , sen ta ett rejält snack med Leo.
Norge vi kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar