tisdag 6 december 2011


Precis som ni ser så sitter jag med toning i (silver, inte blå alltså).
Har börjat med rejäla tankar på annan hårfärg nu.
har alltid sagt att om jag färgar bort det blonda så blir jag röd/orange/eld.
Grejjen är att jag inte kan tuppera håret då. kommer se ut som en enorm fireball.
Så får bli konstanta dreads. Hittar inga bilder på hur jag vill ha på google. så får se.
Kan antingen ha rätt korta, i den färgen jag vill . hela håret.
eller blanda med lite andra nyanser. eller en helt naturell look. naturals i lite mörkare färg.
Så jag slipper färga utväxten så ofta. eftersom den inte lär synas lika väl som nu lixom.
ELLER, så köper jag blont hår, i en ganska mörk naturell blond. blandar ut med lite ljusbrunt
och så. så jag kan spara utväxten mycket. bara ta i dreadsen å sen tvätta mellan varje urtagning.
dvs alltid ha dreads. och sen till sommaren kan jag bleka ner det till vitt igen. lär inte vara så
svårt. så länge ja inte färgar mitt eget i ngn annan färg än min naturliga.
Känns nästan bäst att vara så. Vad tror ni :( ?

1. Hela håret i en najs rödorange och matchande dreads. inte cplånga.
2. naturliga röda i olika nyanser dreads
3. naturligt blonda dreads i olika nyanser och sedan bleka ner allt?

2 kommentarer: