söndag 5 december 2010


Åsikter om Fula bloggar !


Måste bara få skriva av mig lite, för om ja skriver ngt på facebook blir de ett jävla liv.
Såg i forumet på helgon inatt att en störde sig på att det är många nu som är
intresserade av foto, "intresserade". att dom tar kort i spegel och sen sätter sitt namn som
stämpel på bilden. fattar inte varför han fick massa negativa svar. för jag håller med.
Han sa att det var mest tjejer som gjorde så, så är det ju åxå. Men jag tycker att man
sätter sin stämpel för att det är en bild man tycker är fin å ingen ska kunna sno den.
brukar inte stämpla festbilder men vanliga rätt seriösa bilder stämplar man ju.
man kan va seriös utan att göra de åxå men. och så störde jag mig FETT mycket på
en grej jag såg nyss. jag bevakar en blogg om en tjej som skriver om sin resa mot lägre
vikt. hon är superseriös och det går jättebra för henne. hon skrev inte vad hennes
maxvikt var men hon var väldigt mullig. Anyway, hon hade lagt ut typ "rampljus"
med 5 olika bloggar, en av dom var en tjej som hade 4 nyckelord på sin header, ett utav
dom var "fotografi". ja bara "...what?" för på hela lixom första sidan så hade hon
två bilder. Såg inget som tydde på att hon var intresserad av det alls. Hur man kan
säga att man gillar foto när man bara tar kort på sig och bildne dessutom är dålig ?
(alltså inget illa menat mot själva personen på bilden utan bara hur den är tagen).
jag tycker att om man är "intresserad" av foto så vet man ngt om det. man bryr sig
om att kolla på bilder. inte ta kort på sig själv i spegeln och stämpla sina bilder
som är suddiga,brusiga,oskarpa,och snea. visst man kanske gillar att ja kort?
men det tycker jag inte hör till att vara intresserad av foto .
hatar att ja skriver sån lång text jämt.

Sen en annan grej, sånna som faktiskt är seriöa på bdb och skriver i fokus
brukar skriva "fotoblogg" eller "är du intresserad av foto?" eller liknande.
Men nu skriver random folk så åxå för att dom har väl märkt att det funkar för
att dra till sig läsare. Jag klickar ju såklart för att jag vill se lite fina bilder.
men ist hamnar jag på ngn totalt rörig blogg med färger som skär sig.
Jag accepterar att folk gillar olika färger och har olika smak, men alltså ngn
måtta får det vara.

Och en TILL grej jag kom å tänka på nu, headers. seriöst? måste ni bara ha bilder
på er själva när ni ligger ner och bilden är SÅ dåligt frilagd att jag får ont i magen ?
Och sen ser man ngn som har en stämpel på sin header, alltså att ngn gjort den åt dom.
och så ser den fortfarande ut som skit? plus att det är fult med reklam PÅ sin egen
header? jag skulle dessutom skämmas om det var jag som gjort den. Eller
"när du gjort om designen" på bloggen. heter kanske visserligen så. men du har
egentligen bara bytt färg på överskriften och ändrat bild på dig själv på headern.

Förlåt men jag hatar att hitta fula bloggar och stör mig mycket på folk.

Sitter i PJ och klockan är kvart i två på söndag dag.
Dags att göra sig iordning!



2 kommentarer:

  1. gnäller lagom ; ) haha

    SvaraRadera
  2. Ibland är du så underbart bitter x) Men du har en jäkla stor poäng!
    Menne du, har du pengar nu? För jag och Emelie ska ju åka till Lina på torsdag : o

    SvaraRadera