måndag 23 augusti 2010


Fotade igår natt från balkongen.
Denna är dock redigerad nyss.



Nina Nord (kompis till mamma) var versta snäll och sa att jag kunde
få låna hennes Sony a330 om jag behövde någon gång. Dock vet jag ju
inte om den är bra eller så . ska kolla upp lite om den. Men jag har
märkt nu under dessa dagar jag lånat emelie b's kamera att jag verkligen
vill ha en kamera. har jag ju alltid velat men nu när de känns som att
man har en så tar man så mycket bilder och det är skönt att ha den
tillhands. och efter man använt en bra kamera/system så vill man inte
direkt gå tillbaka till en sketen digitalkamera med 5 megapixel utan
autofokus. Jag MÅSTE ha en systemkamera. Om ja bara hade en så
kunde jag öva och blir bra. men om ja bara kan låna en kamera en
gång var tredje månad så kommer jag knappast "utveckalas" något.
Vill ta fina bilder som man kan känna sig stolt över.
Bilder är verkligen det bästa som finns just nu!

Såg en dokumentär om Annie Leibowitz på tv igår.
Hon är så duktig även om ja tycker dom flesta bilderna är rätt så random.
Jag vill åxå ha en utställning nån gång. Läser om folk på bdb som
har utställningar. Och deras bilder tycker jag åxå är random. jag vet att
om ja hade en kamera skulle jag kunna göra bilder som värda att hänga
på någon vägg. Om inte så ska jag iaf skriva ut dom och ha ett kollage
på min egen vägg ! Längtar tills jag har egen lägenhet, har världens vision
om hur den ska se ut. Där ska jag ha ett rum jag kan fota "stilleben" i ,
dvs ett hörn med ministudio. clean bakgrund,bra ljus och stativ.
ska även ha en bra skrivare och en helvit vägg där ja kan sätta upp alla
mina bilder jag just då jobbar med. Det skulle vara mitt favorit rum.
Jag skulle ha en sån där gammal kunglig fotölj som ja kunde sitta
i och beundra alla mina bilder.

Det vore awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar