tisdag 9 augusti 2011


Wiie! massa kamerastuffs beställt! :D
Köpte en utlösare förra veckan.
och idag beställde jag även, filterhållare,gråfilter ND8, tonat
kvadratiskt NDfilter, och nytt mottljusskydd som är justerbart.
Kommer bli awesome. längtar tills mina himlar ej längre är överexponerade,
inga mer skakningar på mörka bilder.
saknas nga filter i min samling, men det tar sig. sakta men säkert.
polariseringsfilter och extrabatteri/minneskort står väl härnäst på listan.
sen ngt linsskydd/uv och sån där tappa-ejbort-snöre man sätter på locket.
är inbyggt plast/uvskydd på mitt gamla mottljusskydd men kan ju inta ha på det
samtidigt som det nya mottljusskyddet:S blir många skydd å linser överallt.
Sen är det bara att spara till objektiv. så vi kan väl säga att jag har köpt ett om två år:(
vill ha vidvinkel och macro. eftersom det är det jag mest landskap eller närbilder på
typ..blommor och löv jag fotar. (vill kunna ta på insekter, men ni har ju sett vad bra dom blev...)
önskar jag fotade mer människor. men har inga idéer eller ngn jag vill ha som modell.
och är så mycket redigering tycker jag. men skulle vilja ta nga riktigt snygga som ser proffsiga ut.
men behöver väl massa ljussättning då åxå.
aja anyways:P

håller på att måla kökstolarna och "den blå byrån" med mor. allt blir vitt.
vitt vitt vitt ÖVERALLT! men kommer bli fint å fräsht:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar