lördag 13 februari 2010

Seriöst vad arg jag är!
jag är arg på allt hela tiden !
jag hatar när folk kommer med information ja redan vet eller försöker vara övertydlig.
jag är inget utveckligstört barn som behöver förklaringar. vill endast ha information om ja ber om det! hatar å höra samma sak flera gånger. hatar när folk även berättar ngt dom tycker är så jävla kul eller cool när det inte ens är det! är det fel på mig eller? jag tycker inget är kul!
inget är intressant längre. och ingen bryr sig ju om vad jag säger heller. i skolan känns det som att jag åxå är den där tråkiga som berättar ngt, och hemma blir ja avbruten eller så sitter mamma å messar å är inte dugg intresserad. försöker prata om balen å klargöra lite saker. behöver ju inte köpa ngt än men vill gärna planera vad ja ska köpa osv. men får ju aldrig ngt svar, å då måste ja ju ta upp det flera gånger å då blir hon ju sur. tycker det är massa saker i mitt huvud som bara virvlar runt i en tornadoformad sörja. saker ja tänkte på för ngn dag sen glömmer ja ett tag sen kommer det upp igen. saker som ska göras. saker ja bara behöver svar på. har glömmt gå till syon i TRE veckor ! är ju bara här en dag i veckan åxå.
jag är så seg på att göra saker, kan aldrig bestämma mig, när ja väl gör(om ja gör)så är det för sent,och jag vet aldeig nånting. jag får aldrig svar. jag undrar alltid saker. jämt så går min hjärna på högvarv.drömt en skum grej två gånger nu. att jag,emma,lina och emelie sprang i skogen å gömde oss för ngn snubbe i en pansar-traktor letade efter oss. minns inte vem men de va ngn känd snubbe från tv som är gammal. låter kanske inte så konstigt men de va versta läskigt. sen så gick ja till skolan efter lunch i torsdags. sjukanmälde mig förra fredag, denna fredagn gjorde jag inte ens det. vaknade i tid å grejjer men ja bara gick inte upp. lixom varför skulle jag ? ingen anna är i skolan ändå. orkar inte sitta ensam flera dar i veckan. det är tråkigt,ensamt och känner mig alltid skit dum å ful. man känner sig alltid så värdelös i skolan. alla är så duktiga. alla har lixom en speciallitet. jag VILL vara duktig på att fota, jag VILL kunna fota när ja vill. jag VILL ha en kamera. men skulle aldrig kunna spara till en på 5000 kr. jag behöver skaffa erfarenhet nu innan jag går ut skolan. men jag känner inte att jag har tillräckligt. ju mer alla andra lär sig ju mer blir jag en amatör. jag kommer ingenvart. jag är samma person som för ett år sen. bara olyckligare. man tror hela tiden "fan ja har aldrig varit så deppig eller trött eller liknande", men hela tiden känns de som ja bara sjunker. ja känner att ja vill ha en pojkvän som ja kan ringa eller va med ibland när man mår dåligt. då är man inte ensam eller mår dåligt. och jag känner att jag är sjukt pressad av skolan. fast vem gör inte ?
och det finns ju jobbigare skolor, men då presterar man kanske på högre nivår med. jag som är lat å seg å sånt så är detta skit mycket. alla verkar må dåligt av skolan. det är projektarbete,redovsningar, det där med italienarna jag VERKLIGEN inte vill, massa saker man vill hinna med hemma. vill ha pengar! jag vill så gärna ha nya dreads. jag vill sågärna ha den där svarta balklänningen. nya skor ! BEHÖVER vardags skor att gå i ! är skyldig alla pengar. det går verkligen inte bra just nu. bara stör mig på mamma och thomas hela tiden. jag är sur å otrevlig. och Emelie b, sorry men jag är inte sur i skolan ibland (lättiriterad, det vet alla) men et blir inte bättre av "haha, oj va sur du är då". Alla tjejer BLIR sura av att höra sånt. du som åxå blir lite smågrinig. Speciallt av lukas, hur har han sån energi till allt jämt? och han tycker det är konstigt att att vi blir sura. han är åxå ganska duktig på att vara sur ibland. nicke är morognsur ibland. Lina verkar sliten å trött på allt. Emelie orkar heller. Emma rage-bloggar. Kikki är knappt i skolan. Seriöst ingen pallar. Jag tycker alla tar en färja i nga dar å bara super skallen av oss och inte gör NÅTT annat än att sova därefter. vi borde skämma bort oss. eller göra oss fina å typ gå på tempel. inte bara gå på score eller ankan och dricka.

om dagarna så sitter ja bara på bdb och glor, spelar café world på facebook och typ varenda fiskspel som finns. seriöst så sjukt tråkigt liv. Försökte fixa mitt största misstag ever i veckan med. fick svaret ungefär (inte exakt dessa ord) "Så du utnyttjar mig inte då? bara för att jag är ditt saftey card? känns lite så". ungefär. fick inge lite ångest. är det så jag verkat verkligen? fick sjukt dåligt samvete å började som vanligt grina. varför känns allt dubbelt så jobbigt än vad det säkert igentligen är? Känner alla så ? överreagerar vi för att vi är trötta eller är det verkligen så illa? tror inte ngn tycker synd om mig, jag tycker heller inte synd om ngn. För vi alla mår skit. och som emma sa, skvaller gillar vi, men orkar inte höra på allas problem. tycker alla knaprar piller och går till kuratorn. borde följa trenden ja med. ngt jag är bra på. härma folk.

Grattis, verkligen grattis om ngn läst.

Och melodifestivalen, seriöst lägg ner !
Känns som ja skulle kunna sitta här i en timme och bara klaga å skriva av mig på allt jag är arg på. men ja venne om jag är arg eller om jag bara är missnöjd å blir avundsjuk på alla andra. känns som alla har pengar hela tiden och festar och köper grejjer. jag vill åxå köpa massa saker. jag vill åxå festa varje hälj. har gått ut ganska mycket men blir ju aldrig full. sjukt störande. och förlåt, jag hatar inte er som röker, ni är mina kompisar och jag respekterar er och allt det där. tycker om ngn mindre för den röker. men det lixom blir som en samhörighet. ja känner mig utanför :S på krogen, i skolan. ni lixom går ut ihop å röker. varför kunde ja inte följa trenden när ja va ung å börja ja med? varför va ja så "annorlunda" då? skulle vara så duktig. eller ja venne. änns som man bara vill skita i allt. kommer ingenvart i livet ändå. känns som ja står still. sitter och kollar på samma skor på internet som ja gjorde för två år sen. jag SKA ha dom där svarta alldeles för höga. sen ska ja "sinna" altför mycket i dom.

Ska vi nästa hälj bli redlöstfulla på hb? det smakar skit och inget blir ett dugg bättre men ändå ? för å ha ngt å göra? eller på sportlovet, mamma åker till norge. vi tar vattenpipan på balkongen med filtar. blir jättefulla och går inte på krogen. Och kanske ja tillåmed han använda högtalarna ja fick i julklapp .

Nu får ja ge mig. Ser på dum dummare.
dummaste filmen ever. dricka,choklad,chips,wherters. (stava?)
ska nog inte blogga förens ja har ngt vettigt att skriva.
ingen som köper rosetter och ingen som läser .

Adjö

3 kommentarer:

  1. Jag läste också allt ; ) Och jag brukar läsa din blogg, även fast det kan ta lite tid för mig att göra det x) ( Glömmer bort att kolla alla bloggar)

    Men det verkar som alla mår skit just nu >_< Och ärligt talat, jag skyller mke på vintern. Jag blir iaf som en zombie när det är vinter och i februari är jag som värst.. Vi får hoppas att våren och solen kommer inom rimlig framtid så vi kan bli lite gladare!
    Nu kommer jag inte ihåg ens hälften av det jag skulle skriva.. men men x)

    SvaraRadera
  2. men emelie :( ja jag vet, vi alla ligger i skiten och rullar runt. Jag ska hjälpa dig att börja röka, om du verkligen känner att det är jobbigt. Och jag ska sluta gå ut på krogen, de är inte värt de. Mysig hemmakväll YAA!!!!

    SvaraRadera