fredag 26 april 2013

Okej, lets talk serious.
Dreads. kollat tutorials och läst. i want real dreads.
velat tillräckligt länge. men aldrig vågat. i love my hair.
men det är så omöjligt! tunnt, utväxter å färger hit å dit.
vill bara ha ett hår å va nöjd.
syntetiska dreads är ju så smidigt för man kan ändra sig å hålla på.
men åxå jobbigt när man vill ha i dom hela tiden.
och köpa nya bara för att byta färg.
vill kunna färga. hittade ju ett sätt det går att tona ljust hår med
extremtoningar. men problemet är att det inte går att få bort sen.
och då måste man köpa nytt igen. och ska man fylla ut ett hår
så blir dreadsen aldrig lika dom man redan har.
beställde av navalith som gjort dom brun/blonda jag har.
men dom nya blonda jag skulle byta dom bruna med känns oseriösa och dåliga.
är som kardborreband på varandra. fastnar å håller på.
dessutom är det inte exakt samma färg. men är ingens fel.
men vill ha ett helt hår som ser lika ut och är samma färg.
trött på detta krångel.
DOCK är jag sån där som ångrar mig hela tiden. men kollar man på bilder
där man tyckte håret såg bra ut minns man aldrig vad man gjorde för att få
det precis så. all färg, allt löshår,lim,clips,tuppering,tvättar och allt som hår innebär.
snart sommar åxå. vill ha ngt fancy fint jag trivs med.
just nu trivs jag inte med ngt alls i mitt liv. håret är alltid ngt
man kan fixa själv å så känns världen lite lättare att ta sig an sen ;)
så vad göra?

klippa lugg ?
man blir insta söt.
DOCK eftersom mitt hår inte är 100% rakt så minns jag var tråkigt det var
vissa dagar när den inte ville samarbeta. sånt vet alla med lugg.
och så är den ful om den är lortig. och på bilden är det löshår. jag har tunnare
hår än så.

All these problems..

choklad,vitlöksbröd,cola,florence+the machine och badkar.
hejdå världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar