måndag 5 juli 2010

Söndag

Åkte in till stan med racerfart för att möta Leo
och David som
inte kunde ta sig hem efter ha
sovit hos Leos syster. Men Leo är

en ganska stor tidsoptimist och beräknade deras
gångtid till
10-15 min. Fontänen på torget var mötesplatsen
där jag satt
i tjugofem min ><. Nitzer ebb var min vän.
Iaf så kom dietmar och hämtade dom

små pojkarna och i väntan på honom så gick vi till donken.
fick finfint glas.
-
skulle tvättat men varken jag eller mamma orkade.
upp kl 10 imöra och göra det till kl 14.
Nu väntar jag på mamma som elgrillar en flintastek.
Blir även Harry Potter 6 sen med mami.
Tycker att den faktiskt är ganska bra.

Läste även på Imdb att den sista filmen är tvådelad.
Vilket jag är glad över eftersom ja läst boken och det
VERKLIGEN inte skulle få plats på en film. Filmen skulle
bli minnst 5 timmar lång. Det har blivit tillräckligt med
utelämnade saker i dom tidigare filmerna. dock så kommer
"Deathly hollows part I" till hösten skulle ja tro.
Och sen så
kommer "part II" nästa år.
Så man vore ju smart om man

väntade med att se tills båda finns ute.


Man märker hur allt förändras från första filmen till sista.
(okej nu har ju inte den filmen kommit ut än som sagt men.)
Självklart har ju alla växt å förändrats, men dom
som är onda är extra onda. Allt blir mer brutalt.
ju längre in i böckerna man kommer så utsätts karaktärerna för mer.
Man kanske mest märker de i filmerna.
Men i när man läser så får man ju bilder i huvudet och dom
ser inte likadana ut om man jämför film 1-2 och till 5-6.
Filmerna i sig är läskigare, mer invecklade och vuxnare.
Mer variation på magin är det med.
Men det ändras väl i takt med hur mycket dom lär sig.

Den första filmen var lite som en saga och för familjen.
Jag skulle inte gå på bio med mitt 4-7 åriga barn om det
var film 6-7 som visades. Men det är ändå en bra grej med åldern.
Det är ju en lång serie. Så dom som var små när första filmen kom
har ju växt nu. Så dom tycker nog inte att det är läskigt.

Orkar inte skriva mer för de blir bara onödigt skrivande och svammel ><.


Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar